Thursday, March 25, 2010

minat sesat di KL

Layan gambar dulu....






**** Pilih yer mana satu nak...****

dah lama tak pegi asgn fashion show lelaki. wow!!! bestnyer..(gatalnya aku). Semalam ada fashion Dockers khakis pant kat Neo Restaurant, Jalan Sultan Ismail. Biasalah kan aku ni minat sesat..sebelum pegi dah tanya kwn2 kat manalah tempat tu..ok..ok cam tahu jer. confident nak drive jg sebab malas lepas tu balik opis ingat nak balik umah jer.
Bila sampai kat Jalan Sultan Ismail..tengok kiri dan kanan..mmg tak ada pun restaurant nyer...terus call abang photografer..dia pun tak sampai lg dia agak kat depan Equatorial. Tapi aku mmg tak nampak pun sgnboardnya.
Last-last aku buat dua pusingan...alahai jam ler pula. Memang giler jam..terus jer mood nak memandu jadi malas ..dah lalu depan Pavilion terus jer park situ. Boleh???? kalau aku boleh jer wakakkaka....drp pusing2 kan tak jumpa jalan...tahulah kan Jalan Sultan Ismail..kalau tersalah masuk pergi jalan P Ramlee, Ampang, Kia Peng..Tun Razak usshhh mmg banyak jalan betul. Lepas tu terus jer aku amik teksi. senangkan amik teksi kat situ..
Kenalah RM7 pada hal dekat jer tempatnya. sebelah KFC besar tuh..patutlah tak jumpa signboard warna hijau..dah tu tutup dengan pokok dia kat dalam sikit.. dush..dush..dush (sambil tumbuk muka beberapa kali)
Nasib baik bila start dpt tengok model2 lelaki yg gagah perkasa terus mood berubah ceewah!!!! Model semuanya mat saleh ok..ada sorang jer Melayu sorang China. dah tak ada ke model Melayu ekk. Ehmm kalau Melayu pendek plak nantikan tak cantik bila pakai baju.
Dah lepas makan finger food dalam jam 5 terus jer balik. sebab nak elak jam..dah mula terfikir cam ner nak amik kete ni. Tahan teksi mmg satu pun tak nak berhenti. Ada satu tu tak nak pakai meter dia terus letak jer RM10 ..uishhh mahal giler.
Last-last aku ikut jer orang yang berjalan kaki ni sure dorang pg monorel. Mmg dah lama giler tak naik transport awam..ginilah kekdahnya sambil dlm hati dok merungut sorang2. Photografer plak naik motor ..kalau tak aku dh tumpang dia dah huhuhu..menapak ler sorang2. dah sampai kat moneral tu terus jer tanya kat kaunter tu.
aku: Adik stesen paling dekat nak turun kt pavilion mana ekkk??
Adik kaunter: ala kak jalan kaki jer..belakang ni jer. mmg ni ler stesen paling dekat.
Aku: la yer ker? (cam tak puas hati) belakang ni jer..lalu mana dik?
Adik kaunter: (sambil bangun tunjuk jalan kat aku) akak lalu jer sini..pastu jumpa Pavilion.

Dan dan...tu jg aku rasa yg aku ni bkn duduk KL gila boleh tak tahu mana Pavilion padahal dekat jer kalau jalan. Belakang stesen Monorel tu jer.
aku pun dengan wajah yg malu terus ucap terima kasih dan meneruskan perjalanan mengikut kaki melangkah..tak sampai 5 minit jalan...terus nampak Pavilion....haaa..tu dia Pavilion. Gilak punya suka!!!!!...terus jer jalan laju-laju pergi kat Parking. masa tu usha2 jugak ler kedai2 kat situ..usha jerlah mana mampu nak beli beb..kedai untuk org2 kaya dan beruang opss berwang sahaja.

NaSib baik jalan tak jam dan sampai umah dengan senang lenang nyer. Ginilah kalau pompuan yg mmg susah nak ingat jalan. AKu akan lalu jalan yg sama jer..jln yg aku tau..wpun ada jalan lain. hai..ntah bila lah nak ingat jalan ni...


5 comments:

ennieva fauzi said...

masalah ko sama dengan aku. Kita ni memang minah sesat tie...dah tu kena pegi assignment asing2 plak tu...tu yang kena pandai2 sendiri tu...tie, esok jadi na projek haram kita? hehehe

Anonymous said...

hhhehehhehe ;p nasebb baik jumpe jln pulang... kalo x harus la carik balai polis hehee :p

aku pun sama dengan = je dgn ko

hihihi

Unknown said...

Hi !
I am one of the models that was doing this show and I am looking for the pictures.
I would really appreciate if you could forward me the rest of them.
Cheers,
Antoine
Antoine-brossard@hotmail.fr

Unknown said...

hi,
I am one of the models that was doing the show, I would really appreciate if you could forward me the rest of the pictures so i can have a look at them.
Thank you so much in advance,
Antoine
Antoine-brossard@hotmail.fr

ibu_Arifa said...

amboi kak rynas..ada abg model tu dok baca entry akak lah..hahaha habis lah akak..hihihi