Saturday, March 6, 2010

Le Tour De Langkawi punya pasal...

Mula-mula tengok helikopter ni berlegar-legar kat kawasan rumah. Seronok jer Durrani dgn Fahim tengok maklumlah selalu tengok aeroplane jer kan. Ni helikopter terbang rendah jer...mula-mula ingat TV3 buat liputan kot bang? Soal aku.
"Ehh taklah itu heli polis tu, round-round," kata dia.



Lepas tu bila masuk jer kat belakang UPM, kawasan kuda tu terus jer...kereta berbaris panjang gini. Alahai naper jam pulak ni. Dah ler aku keje hari ni..haruslah sampai office lewatkan. jam pun dan 9.30 ni.
Mula-mula ingat ada excident kot..tapi takkanlah kot..sebab kat sebelah sana pun ramai juga orang stop macam nak tengok sesuatu.


Lepas tu lalu pulak police trafik...bukan satu jer banyak...lepas tu kereta polis juga dan ada tertulis Le Tour De Langkawi...ohhh patutlah kan...

So ambik kesempatanlah tengok mat-mat salih ni kayuh basikal. Ramai juga dan yg penting sangat laju...lebih laju pd motorsikal aku rasa. Husband aku nak ambil gambar pun...berdesup jer nasib baik dpt sekeping.


Sebaik jer dorang ni lalu, orang pun bertepuk tangan sambil lambai2 tangan..wah...wah...semangat aku rasa.

Lepas dah habis penunggang2 basikal ni baru ler berderetan kereta proton waja...dengan masing2 bawa basikal. maybe coach dorang sekali dlm kete tuh. Aku rasa kereta pengiring lebih ramai drp penunggang basikal.

Anak aku yg sangat excited tengok kereta dan basikal banyak-banyak. Siap lambai tangan dan tepuk tangan lagi bila tengok basikal lalu. Bagus anak mama...

Bila dah habis menunggu dlm masa 45 minit kot barulah gerak ke rumah Mak Ida tinggal anak kat sana dan aku terus menuju ke office. Alahai terlewat sampai office..tapi tak per Le Tour punya pasal kan...



No comments: