Monday, February 22, 2010

alahai bedak aku!!!!

Oh tidak!!!!!

Nak marah pun sudah tidak berguna lagi..nasi sudah menjadi bubur...
nak buat macam mana perkara sudah jadi huhuhuhu..
Ahad lepas tengah bersiap-siap nak pegi KLIA hantar adik balik ke Sarawak..sekali tengaok si kecik tu sedang main sesuatu...

aku pun tengok ler dia main apa khusyuk bebenor..
sekali tengok ayo yo bedak Loreal aku dah jadi seperti gambar di bawah. Dah ler bedak tu aku baru beli walaupun beli dgn harga murah terus dr kilang tapi tetap beli jugak tau. alahhh sedihnya..sebab aku suka pakai bedak tu.
Walaupun bedak dah jadi debu aku tetap pakai jugak..pakai kat umah jerlah nak bawa masuk handbag pun tak boleh.

..sib baik ler anak sendiri sabo jerlah...


Ginilah rupanya ..bedak dah jd debu. Dia korek-korek dgn jari dia yg halus dan comel tuh. Lepas dah korek tangan masuk mulut..ehmmm bagus benorlah tuh. Bila marah sengeh-sengeh...tak ingat.

Nilah dia lepas main bedak...main berus gigi pulak...

Makin besar makin panjang akalnya...
sekarang ni dah masuk setahun lapan bulan. Vocabnya dah makin banyak...pastu suka meniru apa yang kita cakap. Dah makin banyak kenal perkataan..ABC dalam gambar pun dah boleh ingat gambar apa...dah boleh baca 123...sikit-sikit. Dah tak mau pakai pampers lagi...tapi nak buang air kecil dan besar dia dah leh cakap dah cuma aku jer belum ada masa nak ajar lagi. Standartlah sama cam kakak dia 2 tahun baru nak ajar...boleh????..boleh ajerkan...anak sendiri hhehhehhe.

No comments: