Thursday, April 22, 2010

aku kemas dia tarik...

Bila aku kemas dia tarik..bila aku kemas dia tarik...


Inilah aktiviti budak2 kat rumah tak boleh tgk rumah kemas sikit ada jer nak main. Pada hal mainan punyalah banyak dengan kereta, basikal, nak jg main majalah-majalah kesayangan aku ni.

Pastu tarik tanpa rasa bersalah. Agaknya budak2 mmg suka kena marah kot sebab itulah masanya mak akan melayan dia. Macam Fahim memang suka ler buat benda2 yang menyebabkan kita terpaksa marah dia. Cthnya ekk..amik senduk pukul meja, pukul lantai, panjat TV, main pinggan mangkuk kaca (kalau plastik tak per juga), main kasut, main blender ada lah lagi permainan yg tak sepatutnya. Tapi nak marah pun tak guna budakkan...cuma kena terangkan kat dia jerlah..yg apa dia buat tu tak boleh.
dan selalunya dia akan tersengih2...Agaknya fahamlah tu kot.

12 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

hai salam kenal,

keh keh keh ...anak bujang ni abis laa die tolong 'mengemas' umah keh keh keh .....

wah byk koleksi magazine....leiya plak suke bace pa&ma...tapi time pregnant jek beli wakakakaakak

rynas said...

lieya ala mag free masa keje kat Jelita dulu. ehh samalah sama pun masa pregnant suka bangat baca mag PA&MA amik info hehhehe pastu ADO...

fabulous.farah said...

haha..saya memang suka menyusahkan mama saya=p

Mummy Dasy said...

budak2 kak mmg camtu

sayangsayangibu said...

ryNAS
BB TU BAYA ENARIQ KE?
HUHUHU...MEMANG HOBI DIORANG PADA UMUR NI MENGEMAS, YG ATAS KE BAWAH, YG DALAM KELUAR ;P

nabilah_2908 said...

hehe..dia nk tarik perhatian mama dia gaknyer.. ;)

LYaFRINA said...

heheheh.. biasa ar tu rynas.. agaknya dia org nk kita buat keje smpai henti.. samala mcm asya..kalo buka j almari baju dia.. suka sgt tarik2 bju y dh lipat.. tp..sabo j la..

rynas said...

farah-yerlah lepas tu mama saya pening kepala sebab umah asik bersepah..

rynas said...

mummy dasy- aahh mmg emua bdk2 kan. kalau baik sgt tk normal plak.

sayangsayangibu- Fahim setahun 9 bulan enariq umo baper ekk?

rynas said...

nabilah- agaknya lah tu siang keje kan..bila masa jer ngan anak2.

lyafarina- kalau rajin mengemas sampai beso best kan

Uda said...

hehehe.. rajin abg mengemas yer..

budak2 ni kan.. kalau kita tak kemas dia pun tak mau "kemas" .. bila dah kemas.. cepat jer diorang tolong "kemas" balik.. haa pening kepala dibuatnya..

sayangsayangibu said...

enariq dah setahun, kira sebaya kot sama tahun 2009 ;p
memang sedang rajin segala galanya rajin