Friday, January 14, 2011

Azan dipaksa diperlahankan - Ini sudah lebih!!!

Ini sudah lebih!!!!


Tindakan seorang peguam bukan Islam yang membuat aduan tidurnya terganggu akibat bunyi azan yang lantang kononnya terlalu kuat hingga menyebabkan pihak masjid Al-Ikhlasiah Kg Kerinchi terpaksa diperlahankan.Pihak jawatankuasa masjid terpaksa memperlahankan pembesar suara apabila menerima arahan dari pihak JAWI setelah menerima tekanan daripada pihak atasan.
Difahamkan peguam itu baru 15 bulan tinggal di situ yang jarak rumahnya dengan masjid antara 1 km.
p/s: Mengapa pula JAWI nak mengikut desakan peguam bukan Islam itu?
Bukankah azan memang perlu dilaungkan untuk memberitahu masuknya waktu sembahyang?
Jika tidak mahu bising pergilah mencari rumah yg jauh drp kawasan masjid.
Adakah negara kita sudah mahu jadi seperti Singapore??? fikir-fikirkanlah....(sedih!!!)

9 comments:

Ena said...

yerla kan kak..
tak faham dengan ndag2 skrg.. terlau menjaga hati & kehendak org bukan islam sedangkan mereka lagi tidak menjaga hati kita terutamanya bab anjing peliharaan mereka yg bersepah2 tu.. haihhh

sayangsayangibu said...

habis kuil hindu yang kelinting kelintang lagi bising dengan pencemaran bau lagi
boleh kita hantar bantahan tak pasal tu ye? dilayan kah?

Yan said...

ini sudah lebey... dia baru keje 15 bulan & baru festime duk mesia ke ape???

ni bangsa ape ni 'k****g' ke kak?? tak pk loceng dia tiap2 malam jmt tu bising gak.. (eh yeke malam jmt?)

ckLah@xiiinam said...

Peguam tu.....sebangsa dengan yang bakar orang tu ke rynas?

rynas said...

Ena betul tu. kalau ikutkan kuil2 pun bising jga. tapi kita org melayu mana pernah ambik kisah punkan

rynas said...

sayangsayangibu: saya sangat setuju tuh. tulah kita ni lembut sangat sampai org pulak boleh ubah pendirian kita

rynas said...

YaN: aahh betullah tu bangsa k****g

rynas said...

cKlah: yer satu bangsa satu warna kulit..

A D I A said...

dorang ni dah lebih sebenarnye...dorang bakar2 kemenyan kite tak pulak complaint pun, psl azan bunyik kuat skit dorang dah kecoh