Thursday, January 13, 2011

ohhh..tak mahu ke sekolah

Durrani tak mahu pergi sekolah hari ni selepas 3 hari demam tak kesekolah.
Puas juga memujuk akhirnya dia nak juga pakai baju sekolah dengan janji abah akan hantar ke sekolah. Sekarang ni dengan mama susah sikit sebab mama suka gunakan kekerasan gitu...pujuk-pujuk tak mau juga kenalah paksa yer tak.
Dah tu boleh pulak buat macam orang demam...sakit kepala lah...katanya, " Kakak demam lagi, tak boleh nak pg sekolah" pada hal dah baik dah pun...ada jer alasan dia...

oklah nak hantar dia pergi sekolah ni...
harap-harap tak nangis ler..

p/s: uols ada tip tak bagaimana menangani anak yang tak mahu sekolah tadika?

3 comments:

Ena said...

heheh..

sepmta akka wat entry yeh!.. hihi

camtu la anak2 ni kan.. mcm2 ragam.. ;D

Fieza79 said...

Irfan thn lepas pon gitu..dkt ujung2 tahun malas bukan main tanak g tadika...selalu nya kalau pujuk mmg tak jalan punya la...harus dgn kekerasan jgk...huhu

kakyong said...

oowh, camtu pulak yer.. agaknya sbb dah 3 hari demam kot...

Fikri dah okay.. bahkan hari2 dok ckp. 'esok abg sekolah lagi'.. pastu siap demand nak bawa bekal apa... hehehhe... mlm pulak kalo ibu tak gosok la baju melayu dia.. mula la dia desak, lagi tak di'iron depan mata dia.. selagi tu la dia desak... huhuuu, anak oh anak...