Saturday, February 11, 2012

Sudah ramai artis bertudung...

Semakin ramai artis-artis yang berhijrah drp tidak bertudung kepada bertudung. Alhamdulillah..manis dan menawan saja gaya mereka. Selain drp rasa keinsafan dan tanggungjawab sebagai muslim rasanya juga disebabkan penerimaan masyarakat terhadap wanita bertudung kini lebih terbuka. Masyarakat sudah semakin menerima seseorang itu menerusi bakat dan bukannya siapa mereka.
Artis bertudung juga masih boleh melakukan tanggungjawab mereka sebagai penyanyi, pelakon, pengacara malah ada yg menjadi duta produk.

Selain itu kebangkitan fesyen Muslimah turut mempengaruhi penampilan artis dalam berpakaian. Kalau dulu artis bertudung hanya mengenakan baju kurung atau berjubah saja. Tetapi kini dengan banyaknya butik dan pereka Muslimah, fesyen menjadi lebih moden dan versatil. Tudung boleh digayakan dengan pelbagai busana moden, berseluar, skirt labuh, kardigan dan pelbagai gaun moden.
 Terdapat pelbagai jenis tudung juga memberi pilihan kepada wanita bertudung memilih fesyen yg mereka minati. Pilih saja mahu tudung berawning, Syria, selendang, gaya Hana Tajima, gaya Siti berbeza dengan 10 tahun lalu kerana penggayaan begitu terhad kerana terdapat satu atau dua jenis tudung di pasaran saja dan mungkin kurang menjadi daya tarikan kepada wanita untuk bertudung.

Mmglah drp satu segi ada beranggapan golongan ini hanya bertudung disebabkan fesyen. Tapi tidak salahkan andai itu boleh menjadi cahaya penghijrahan mereka. Daripada berfesyen lama-kelamaan akan mencetuskan rasa cinta dan tanggungjawab sebagai Muslimah. 


Yang terbaru penyanyi Ana Rafali baru saja memakai tudung pada Maulidur Rasul yang lalu. Manis sangat..bertudung dengan memakai baju kurung. Katanya dia tetap Ana Rafali yg dulu dan akan terus menyanyi dan menghasilkan lagu.





Catriona Ross bertudung selepas terbabit dalam kemalangan. Dia juga jarang muncul di kaca Tv sekarang ni.

Diana Amir bertudung selepas mendapat hidayah melalui mimpi.

Begitu juga dengan pengacara Nasi Lemak Kopi O, Farah Anuar manisnya bertudung.

Irma Hasmie memilih untuk bertudung selepas menunaikan umrah.

Raja Farah pula bertudung selepas berkahwin. Dia jg jarang muncul di kaca TV

 Siti Nurdiana juga sudah bertudung selepas tampil dengan imej seksi suatu ketika dulu.

Ada juga artis yang belum bertudung tapi diberikan watak bertudung. Sememangnya mereka ni kalau bertudung mmg nampak cantik dan menawan.

Antaranya pelakon sensasi Fasha Sandha


Begitu jg dengan pelakon Fazura yg memakai tudung ketika drama Tahajjud Cinta.

Fouziah Gous pula sering diberikan watak bertudung dalam drama Karma dan mmg nampak manis dan sopan bila bertudung.
Maya Karin bertudung dalam filem Ombak Rindu


Adakah Lisa Surihani memilih mengenakan tudung selepas berkahwin dengan Yusry? Kita tunggu dan lihat.

Alangkah manisnya jika Siti Nurhaliza terus memakai tudung penuh begini.

Pelakon cantik manis Neelofa juga sering menerima watak bertudung.

 p/s: diharap artis-artis ini bertudung sampai bila-bila bukan hanya sementara atau ikut-ikutan saja. 


2 comments:

Izan Ishak said...

alhamdulillah...makin ramai artis yg bertudung skrg ni. sejuk hati tgk mereka tutup aurat dgn sempurna...

ieja amieja said...

harap2 mereka buat penghijrahan dgn rasa ikhlas,,jangan kejap pakai kejap dah terbang blk tudung tu..hihi..suka tgk pic datuk SITI..kalau lah penampilan nyer selalu begitu..