Sunday, February 5, 2012

jalan-jalan di Pantai Klebang

Kalau sesiapa yang melalui jalan ke Pantai Klebang Melaka pasti akan melalui satu gerai coconut shake yang terletak di tepi jalan. Ramai org beratur semata-mata nak mendapatkan coconut shake yang sangat terkenal. Rasanya pernah masuk program Jalan-jalan Cari Makan kot.


Kami yang melalui di situ turut teruja apabila melihat banyak kereta berhenti ditepi jalan. Apakah rasanya sedap ke tidak sehingga ramai orang sanggup beratur?. Setelah merasainya biasa-biasa jer kot tapi mungkin kalau diminum ketika cuaca panas di saat perut lapar mgkin akan lebih terasa kesedapannya.
Masa kita orang minum tu perut penuh diisi dengan durian, rojak pasumbur, mee rebus, nasi ayam, ABC dan cendol jadi minum pun tak habis. Harganya RM1.80 secawan..campuran ais krim, air kelapa bersama isinya dan dikisar halus dengan ais batu.

 Inilah tempat persinggahan selepas check out dr ayer keroh melaka. Bersantai di bawah pokok sambil minum ABC dan cendol dan makan rojak. 

 Anak-anak saudara makan durian dan minum coconut shake.

 Abah yang hanya makan nasi ayam.

Durrani makan karipap


Wah-wah trio berkaca mata. kak chak, aneep dan abg E.


Sedap tau...

Hantu doyan juga ke?

Yang lelaki bersantai di bawah beralaskan tikar sambil makan durian. Habiskan semua tak mau bawa balik KL.


Sempat main layang-layang. Panas nie weh....

Lepas dah habis makan,bergerak nak tengok kapal selam tapi masa tu masuk untuk tengok bahagian luar saja dan bayar RM1 jadi tak jadi nak masuk. Lg pun sedang dalam pembinaan mungkin kalau dah siap lagi menarik kot sebab boleh masuk ke dalam kapal. Jadi masing-masing menuju balik ke rumah masing-masing. 



3 comments:

Ena said...

best kak jalan2 ngan family..

Izan Ishak said...

cam best je coconut shake tu kak... jalan2 klebang tak teringat pun nak singgah n beli...femes sbb dah masuk tv tu.

✿Ummi Myra✿ said...

bestnye coconut shake tu, my peberet :) terliur den huhu


slm prknalan, done follow :)