Saturday, February 18, 2012

menu tengah hari

Dah lama tak masukkan gambar masakan. Ini menu tengah hari tadi. Menu yang simple jer. Ada sayur, ada kuah dan ada lauk.

Seperti biasa bayam goreng yang sesuai untuk ibu-ibu mengandung sebab banyak khasiat.

Lepas tu si kakak request nak makan masak lemak kuning. Sejak masak hari tu selalu sangan request nak masak lemak cili padi ikan. Kdg2 balik kerja gagah juga ler memasak. Ini masak lemak cili padi ikan campur dengan cendawan.

Sup daging ni nak makan dengan mihun sebenarnya.

Ni pulak tempe favourite kakak dan Fahim. Setiap hari makan kat rumah pengasuh bila balik rumah request nak makan kat rumah pulak tetapi selalu mamanya lupa nak beli.

ohh petang dapat mangga muda dengan cicah kicap nikmatnya.


5 comments:

Izan Ishak said...

sedapnya kak... lama dah tak buat masak lemak cili padi. mangga cicah tu buat izan terliurlah pulak.

Ena said...

Banyak jugak tu kak menu berkuah.. hehe.. rajin nya akak ni... ena ni selalu 1 kuah je.. ish ish.. malas betul

rynas said...

Izan : hehhehe...nak hantar jauh sangat dong..

Ena: alah untuk budak2 sama sebenarnya senang nak makan

ieda said...

salam kenal dari akak

wahh mangga muda colek tuu x menahan ;)

Yan said...

wow pagi2 ni tgk menu akak ni rase kelaparan plak... hehee