Wednesday, February 22, 2012

benda nak jadikan...

Kejadian ni berlaku pada Ahad lepas.
Lokasi di bulatan UKM Bangi.

Weekend lepas kakak @ kak Chak datang dari kampung  ke KL kerana menghantar anak sulungnya  Along yang memasuki semester baru di UKM bersama kakak di Selayang (kak Tija ) yang turut menghantar anak sulungnya di universiti yang sama.
Jadinya Ahad tengah hari tu semua berkumpul di Bangi  dan bergerak ke UKM dalam jam 2 petang. Mula-mula hantar barang-barang kakak Mirah di kolejnya kemudian baru ke kolej Along pula. Dah siap semuanya masing-masing bergerak untuk ke kedai makan. Lapar sangat semuanya.
Masa melalui bulatan UKM ni lah...berlaku kemalangan apabila jentolak @ jengkaut ni entah macam mana tidak dapat mengawal keadaan lalu menyodok kereta MYVI di hadapannya. Terpusing sehingga mengenai kereta kakakku pada bahagian pintunya. Calar dan kemek jugalah nasib baik tidak ketara sangat.

Tapi memang cuak jugalah pemandu di dalamnya. Nasib baik hanya kereta saja yang kemek dan cedera dan pemandunya selamat. Mana tak takutkan bila kereta disodok jentolak dan diangkat sehingga terpusing...nasib baik penyodok hadapan berada di bawah bayangkan kalau di atas dah tentu habis cermin kereta atau mungkin mengenai pemandu pula. Alhamdulillah Allah pelihara semuanya...

Agak lama juga di bulatan tu sementara menunggu semuanya selesai. Lepas dah settle semua baru ler dapat makan di Restoran UK urat keting di Bangi. Kemudian lepas makan baru ke Balai Polis Kajang untuk buat laporan untuk claim insuran. 
Selesai semuanya dalam jam 8 malam barulah kakak dapat bertolak balik ke Kedah. 




Gambar selepas kejadian...mengikut kata pemandu jentolak ni breknya tak 'makan' dan sterengnya 'jam' pada waktu tu menyebabkan dia hilang kawalan. Entahlah tapi menurut kata anak buah aku memang dia memandu sangat laju.
Oleh itu hati-hati ya kawan-kawan kalau nampak 'benda alah' di jalan raya berhampiran anda, di belakang, depan atau sebelah baik-baik ler. Seeloknya cuba lajukan kenderaan dan berada lebih jauh daripadanya. Bahayakan?? kita tak tahu keadaan jentolak dan pemandu tu macam mana. Tapi benda dah nak jadikan...



Oh tengok apa tu Durrani?
Nanti besar belajar rajin-rajin dapat masuk U macam kakak dan Along  yer...

3 comments:

ieja amieja said...

syukur lah x de pape T..langgar ckit je k lg, leh claim ins..klu org yg cedera x ke naya...

ieja amieja said...

syukur lah x de pape T..langgar ckit je k lg, leh claim ins..klu org yg cedera x ke naya...

Izan Ishak said...

mujurlah tak berlaku kejadian yg lebih teruk ye kak. tapi kadang2 mmg jumpa jentolak yg laju je dipandu atas jalanraya. mmg seram aje.