Tuesday, September 15, 2009

cerita soto dan sotong dan laksa

Ini cerita semalam punya. Disebabkan dlm peti mmg apa pun tak ada untuk makan sahur...jgn kata ikan, sayur... telur pun tinggal sebiji jer. maklumlah jarang memasakkan tak perasan ler semuanya dah habis..jadinya suami saya telah gigih membeli di kedai..diakan suka sotong jadi beli ler sotong masak pedas.
bangun sahur masa nak panaskan sotong ni tgk ler ada bungkusan cam sup..

Aku: apa ni bang
Suami: ohh soto..
Aku: naper pulak beli soto untuk sahur ni?
suami: alah...orng kedai tu salah dengar...minta sotong masak pedas..dibaginya soto..malas nak bertekak amik jerlah...

Jadinya disebabkan sayang terbuang begitu sahaja aku makanlah juga soto tu walaupun tak habis dan terbuang juga akhirnya.

Ini sotong masak pedas..

Ini pulak soto..lain beno masakannya...ttp nama dekat2 sama soto=sotong haruslah salah orderkan..lain kali sotong tu kena tekankan lagi hheheh

Ohhh laksa..masa pegi pasar Ramadan Bangi..aduh bau kuah laksa menyucuk2 hidungku..mmg dah lama teringin nak makan sebab kat faber kat opis tu tak ada jual laksakan..jadinya bau-bauan kuah laksa telah mempengaruhi aku untuk membelli. Ttp berbuka tetap makan nasi uols...lepas dah agak2 perut dah ok sikit barulah makan laksa pulak.
pergghhh sedap da boom betul laksa Penang ni, semua cukup masam, masin, pedas..pekat. boleh bagi 10/10 ni. laksanya banyak giler boleh makan dua orang. Ttp suamiku tak makan laksa usaha jugalah aku habiskan..ttp tak habis juga dan terbuang ler jugak.




1 comment:

INTAN said...

dh lama x mkn laksa...