Sunday, October 4, 2015

MENGAPA SAYA MINUM ESP SHAKLEE

KENAPA PILIH ESP



Bagi pengguna SHAKLEE, ESP ni dah jadi macam killer produk semua orang memperkatakan mengenai ESP. Jadi saya nak cerita sikit pengalaman saya sendiri masa mula-mula minum ESP.
Masa saya mengandung anak ketiga 2011, masa tu saya tercari-cari suplement untuk hamil.
Maklumlah dengan kerja saya yang ke sana sini, sentiasa berada di luar memang memerlukan vitamin tambahan untuk tenaga. Alhamdulillah saya dipertemukan dengan Shaklee.
Tetapi masa mengandung saya tidak mengambil ESP, kerana bimbang sebab masa tu ramai pula mengatakan ibu hamil tidak boleh ambil soya berlebihan dikhuatiri kulit anak sensitif. Jadi saya hanya mengambil vitamin -vitamin lain saja.

 Selepas melahirkan anak melalui kaedah pembedahan, saya terus mengamalkan set berpantang Shaklee termasuk ESP. Selepas seminggu mmg saya rasa sangat berbeza, terutama drp segi badan lebih bertenaga (mgkin juga disebabkan kombinasi dengan vitamin lain), kulit lebih lembap, paling penting susu badan sangat meriah. sehingga saya terpaksa mengepam susu selepas 3 minggu melahirkan anak. Jadi susu yang ada saya simpan sebagai stok.

Disebabkan pengambilan ESP dan vitamin yang lain secara konsisten saya mampu menyusu sepenuhnya tanpa campuran susu formula sehingga anak berusia setahun 6 bulan dan diteruskan sampai anak usia 3 tahun. Rasa bangga pada diri sendiri sebab masa anak pertama dan kedua tanpa pengambilan ESP dan vitamin lain saya hanya dpt menyusu sehingga setahun lebih saja. selepas itu susu mulai berkurang dan kering.



Jadi mengapa saya syorkan ESP kepada semua ibu yang baru lepas bersalin ini kerana:


ESP SEBAGAI SUMBER PROTEIN YANG LEBIH BERKUALITI.

25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada PROTEIN.

Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.

Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:

SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Ingin tahu mengapa? Sebabnya PROTEIN adalah makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.


 Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP?

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

SIAPA PERLU MINUM ESP: 



Ibu hamil sangat digalakkan mengambil ESP

1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang.

TERMASUK juga  lelaki tanpa mengira usia boleh mengamalkan ESP dan mereka mereka yang ingin kekal sihat dan cergas.  InsyaAllah


KHASIAT ESP yang biasa kita dengar: 

1. Membantu menghilangkan jeragat dan parut di muka (parut jerawat juga)- Dulu kulit saya banyak parut jerawat sekarang dan semakin pudar.

2. Membantu melancarkan penyusuan susu ibu  - ini memang pengalaman saya sendiri. Breast sentiasa penuh. sampai bengkak susu dan demam. 

3. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan lebih pekat dan banyak.  Membantu badan ibu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda cepat kenyang dan kurang meragam. - Susu pekat dan bayi saya cepat kenyang.

4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.

5. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan-

6. Memberi tenaga berpanjangan kepada badan dan meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh.

7. Membantu tumbesaran fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.

8. Membantu mempersiapkan badan ibu untuk penyusuan yang lancar lepas bersalin.

9. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat.


Ehh bukan itu saja banyak lg khasiat ESP yang anda perlu tahu. Jangan pula ingt ESP hanya untuk wanita dah berkahwin saja, untuk yang belum kahwin juga boleh mengamalkannya.


1. ESP meningkatkan penyerapan protein, mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut, mengatasi masalah gastrik.

2. ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23 peratus.

3. 60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang.

4. 2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolesterol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung.

5. 4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung.

6. ESP menghalang pembentukan batu karang yang biasa dialami oleh lelaki.

7. ESP mengandungi kandungan protein lengkap dan isoflavene mencukupi di mana isoflavene adalah bahan semulajadi yang diperlukan badan untuk melawan kanser. Protein dan isoflavene dalam ESP bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal untuk terus membiak menjadi sel kanser.
Protein soya menghalang sel kanser dari merosakkan arteri dan menyerap nutrisi dari badan.

8. Protein soya meningkatkan aktiviti sel darah putih yang merupakan sistem pertahanan badan kita dalam melawan serangan, penyakit dan jangkitan bacteria/virus.

9. Lysine dalam ESP jika diamalkan dengan Vitamin C mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 90%

10. ESP jika diamalkan dengan flavanoids mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 10x ganda
ESP jika diamalkan bersama Shaklee Carotomax dan Ostematrix mengurangkan pembiakan sel kanser sebanyak 10x ganda.

11. Protein ESP menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna.

12. ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya.

13. ESP membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang, menyokong sistem imunisasi badan, dan menyokong kesihatan jantung dan prostat(lelaki)

14. ESP mengawal ‘mood swing’ pada wanita ketika PMS dan wanita menopause


 Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? 

Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.


 Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?


Dengan kadar pengambilan sebanyak 2 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu -dua bulan.

MENGAPA SAYA PILIH ESP SHAKLEE


SHAKLEE tiada langsung bahan kimi. no drug ok. SELAMAT



ADA sijil HALAL tak perlu risau


Sebab ianya selamat, HALAL, melalui pelbagai kajian sejak Shaklee berada di pasaran 50 tahun lalu. Tiada bahan kimia dan menggunakan semua tumbuhan semula jadi yang melalui proses secara organik. Jadi walaupun kita menggunakan setiap hari dan mengamalkannya setiap masa tiada kesan sampingan pada tubuh badan kita InsyaAllah. Paling penting niat ambil suplement sebab nak sihat, niat ambil ESP sebab nak menyusukan anak sepenuhnya, bila dapat bagi susu ibu anak sihat dan kuat.

Bila anak sihat kita dapat buat kerja rumah dengan gembira. Lagi satu dengan pengambilan ESP juga menyebabkan antibodi badan kita jadi kuat sekali gus dapat beribadat kepada Allah. Tak sakit lutut, tak sakit kaki dan pinggang.

INSYAALLAH bila kita niat macam tu Allah akan permudahkan urusan kita.

Nak tahu lebih lanjut mengenai ESP atau produk SHAKLEE yang saya amalkan boleh

call/ WA Siti - 012 6133596 
Distributor ID Shaklee 1212774

Facebook: www.facebook.com/mamarynas

Instagram: www.instagram.com/mamarynas



No comments: