Friday, December 14, 2012

baki stok susu Fayyadh


 Stok susu yang masih berbaki setakat ni. Ini pun ada yang saya sudah buang sebab dah lebih drp 3 bulan.sayang mmglah sayang tapi dah lebih drp tarikh yg sepatutnya.

3 malam di wad inilah susu penyelamat..nasib baik banyak simpan stok yang boleh diberikan kepada Fayyadh sepanjang di rumah mak Ida.
Dua hari di wad juga saya tidak menyusukan Fayyadh selepas mendengar nasihat doc. Katanya antibiotik terlalu kuat ditambah kuman di dalam badan terlalu banyak menyebabkan susu tidak boleh diberikan kepada bayi akhirnya saya hanya mengepam dan membuang saja sebanyak 4 botol pada hari pertama. Akibat tindak balas antibiotik susu tu juga berubah warna sedikit kebiru-biruan. Pada hari kedua juga saya membuang sebanyak dua botol susu.

Pada hari ketiga barulah saya berani menyusukan secara direct itu pun sebelum diberikan antibiotik terakhir pada malamnya. Mujur Fayyadh tidak menolak dan menyusu seperti biasa.
Sepanjang kat wad juga susu sedikit kurang mgkin juga kesan ubat-ubatan yang terlalu kuat. Sekarang ni alhamdulillah back to normal walaupun masih lagi meneruskan ubat alahan, cairkan kahak dan sedut untuk asma. Kadang-kadang fayyadh macam menolak juga untuk menyusu rasa lain barang kali...tapi lama-lama dah lapar dia menyusu juga.
Stok susu untuk Disember mmg sangat kurang ...rasanya cuma dalam 2-3 paket saja...huhuhuhu...mmg tak sempat untuk menyimpan dan perlu menghabiskan susu untuk Oktober kalau tidak samalah....kena buanglah nampaknya.


No comments: