Sunday, August 14, 2011

kemas jangan tak kemas

Sudah lama sebenarnya mahu membersihkan barang-barang dalam stor di rumah. Tapi asyik tertangguh saja lantaran penyakit malas dan juga tiada masa (alasan yg sering digunakan).
Oleh kerana minggu ni tidak ke mana-mana, suami pula ada kelas, jadi aktiviti mengemas stor berlangsung dengan jayanya. Selepas dikemas, dibuang, dipilih mana yang masih elok dan disusun semula rupanya lebih banyak barang-barang terbuang drp yang benar-benar dipakai.

Kebanyakannya brg2 ketika bekerja di Berita Publishing bayangkan 10 tahun bekerja banyak yg disimpan. Hendak dibuang terasa sayang akhirnya duduklah di dalam stor itu bertahun-bertahun lamanya.



barang dalam stor berpindah ke depan rumah.

Antara barang-barang yang masih menjadi kesayangan...satu kotak novel dan majalah wawancara.

Satu kotak cd penyanyi antarabangsa dan Melayu. Kalau ikutkan hati mahu dibuang juga tapi suami kata simpan jer...jadi kenangan. Tak ganggu pun kotak tu. Ok boleh simpan lagi sampai jangka hayat 5 tahun.

Antara cd yg masih cantik dan elok tersimpan di dalam kotak.

Setelah hampir seharian mengemas akhirnya berjaya juga mengosongkan stor hampir separuh ruang. Itu pun sebenarnya banyak barang-barang yang tidak digunakan. Contohnya hadiah-hadiah kecil seperti mug, cenderahati, frame gambar yang masih berkotak. Juga majalah-majalah lama yang sudah koyak dan tidak lagi menjadi kesayangan. Majalah Wawancara, I-remaja dan Jelita masih disimpan elok di dalam kotak. Itu mmg confirm tidak akan dibuang sampai bila-bila. Kenangan tu beb....


p/s: sekarang ni sedang mengumpul akhbar Harian Metro pula dah tinggi membukit rasanya. Mana nak letak pula lepas nie.


1 comment:

♥MAMASYAZA♥ said...

sama cam kat umah akak, byk lagi novel tersimpan dlm kotak