Tuesday, February 1, 2011

alahai cik G


Hari tu masa pergi satu kawasan yang langsung tidak pasti aku sudah menggunakan perkhidmatan cik G (singkatan pd GPS). Mula-mula memang aku follow jer apa yang cik G cakap..
Kemudian dia bawa aku ke satu jalan yg memang aku tak sure langsung ke mana dan berbeza spt mana diberitahu oleh pemberi alamat. Memasuki kawasan perumahan, kemudian lorong belakang bangunan. Kata hati," ehhh...rasa macam jalan salah jer ni," mulalah aku bercakap dengan cik G, "kau nak bawa aku ke mana ni, betul ke jalan nie, eehh..salah jalanlah...are u sure??
Macam nak marah pun ada kejap right..kejap turn left...yg kelakarnya bercakap sorang-sorang dengan GPS. Lepas tu bila aku tak ikut apa yang disuruh u-turn balik. hampir satu jam setengah mencari asyik di kawasan yg sama. Lama -kelamaan bila dah fed up aku pun call orang tu dan dia minta tunggu di satu kawasan.
Ok setengah jam kemudian dia datang dan membawa aku melalui jalan belakang.
Apabila sampai di kawasan itu..alamak!!!! inilah jalan yang cik G bawa aku tadi...ayoo..yooo..betullah kamu cik G..aku yang silap. Rupanya cik G ikut jalan hadapan dan lagi dekat kot dah set situ near road lagi mahu tanya!!!!! huhuhuhu...itulah akibat tak percaya pada cik G kan dah sesat hampir 2 jam.

Yerlah aku pernah dengar org bercerita walaupun ada GPS kadang-kadang GPS ni bawa kita melalui jalan jauh. Jadi aku pun macam tak yakin betul ke tak. Sekali betul...apa daaa..
aku pernah cuba ke Puchong dan kawasan yang mmg langsung tidak tahu. memang berpandu 100% pada cik G...yess lepas tu 20 minit dah sampai. terus tekan butang i Like!!!

sukalah kamu cik G sekarang ni dah tak payah nak google map... set saja nak ke mana. duduk diam-diam dalam kereta ikut jer arahan cik G, lepas tu sampai. Senangkan teknologi...pada orang-orang yang buta jalan macam aku ni.

8 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

hehehe, tak percaya kat cik g le tu ekkk

ennieva fauzi said...

wah, dah ada cik G...aku pun nak cari satu...Garmin ke Papago bagus ek..maklum, kita kan selalu keluar, penting benda tu...

rynas said...

mamasyaza: tu ler..mmg tak confident mulanya dengan gps konon2 kita lagi bagus ler..hehhe sekali amik ko betul ler pulak dia bawa.

rynas said...

Bennie: papago lagi bagus pada garmin. tapi gps aku mmg ada dua2..garmin dgn papago

ieda said...

cik G biasanya akan bg jalan short cut...my husband guna sampai kat thailand..mmg dia puas hati.

ibu_Arifa said...

asben min pun ada cik G jgk.senang kalo balik kg min, tiap2 kali raya..gi jalan umah saudara (side min) mesti asben 'marking' kt cik G tu..senang..kalo nak datang sendiri lain kali. min pun bukan jenis ingat sgt jalan2 nih.

rynas said...

ieda: itu ler..pasni mmg kena ikut ler map cik G

rynas said...

ibu arifa: betul tu akak pun bukan jenis ingat jalan asuik sesat jer