Wednesday, July 4, 2012

set berpantang Shaklee

Alhamdulillah barang yang ditunggu-tunggu sampai juga akhirnya selepas lebih seminggu rasanya di pejabat suami. Masa order untuk set pregnancy guna alamat office tapi disebabkan dah bercuti guna alamat suami.



Selepas membaca review di Internet terutama kawan-kawan yang pernah melalui pengalaman bersalin c-sert jadi kali ni nak cuba makan set dalam pantang Shaklee. Dulu masa anak pertama dan kedua ambil jamu kampung (buatan bidan di kampung) dgn amalan makan pati haruan dan sedikit gamat. Tapi disebabkan gamat tak boleh makan banyak kerana akan menyebabkan parut timbul jadi saya hanya mengambil pati haruan dan banyak makan sup ikan haruan saja. 

Untuk kali ni maklumlah dah masuk kali ketiga jadi memerlukan vitamin yang boleh memberikan proses penyembuhan lebih cepat. Harap-harap tak letih dan kembali bertenaga dengan cepat. Maklumlah luka di dalamkan jadi kalau dengan pengambilan vitamin ni diharap mampu menyembuhkan dengan cepat terutama vitamin C. 
Juga ESP untuk banyakkan susu badan...InsyaAllah bertekad nak menyusu secara eksklusif selama 6 bulan, kemudian setahun..kalau dapat capai sampai 2 tahun alhamdulillah. InsyaAllah semoga Tuhan mempermudahkan semunya. Amin..amin..Set bersalin ni saya order dari Lyna http://mysuperkids.net/

Masa makan set pregnancy saya campur juga berseling-seli dengan Obimin dan obtical sebab sayangkan doc dah bg banyak so untuk pregnancy B Compleks dengan Ostemetrix nie mmg banyak lagi boleh sambung masa dlm pantang.

Alhamdulillah masa mengandung kali ni tak pernah demam dan selsema...tak ada sakit belakang atau pinggang malah boleh pergi asgment lagi ke sana sini sampai ler minggu ke 35 ngandung. Selebihnya membuat kerja di office dan di rumah setiap pagi akan bangun jam 4 atau 5  pagi menghabiskan stok semasa cuti dalam pantang. Alhamdulillah untuk column utama mmg dapat disiapkan untuk 2 bulan so kawan2 tak payah risau nak buat kerja saya yer...hehhehehhe.

Sekarang dah masuk minggu ke 37 dan dah bercuti di rumah. Cuma ada kerja yang perlu disettlekan hantar dr rumah saja. Editor pun faham...

Doakan saya selamat bersalin yer kawan-kawan