Thursday, March 15, 2012

check up 5 bulan ..

Semalam pergi check up untuk 5 bulan. Rasanya sekejap jer dah 5 bulan masa scan sebenarnya dah pun 22 minggu maknanya dah 5 bulan lebih. Semalam juga buat suntikan pertama.


Aku suka dengan Dr Huda ( anak kepada Datuk Harun Din) ni sebab bagi penerangan yg jelas setiap satu diberi penerangan terperinci. Walaupun kita tak tanya. Patutlah setiap seorang pesakit tu sangat lama ketika berjumpa dengannya. Hampir satu jam lebih juga menunggu baru sampai giliran.
Semalam semuanya ok tekanan darah, urine, perkembangan baby, tumbesaran, berat baby semuanya berada dalam keadaan baik dan sihat. Alhamdulillah..cumanya plasenta masih di bawah tapi menurut kata doc ia perkara biasa mungkin apabila kandungan meningkat 28 minggu ke atas uri akan turut naik.
Juga berbincang dengan doc mengenai cara kelahiran kali ini, kemungkinan besar akan di c-sert juga. Tak apalah janji selamat sudah semuanya..Amin. 


3 comments:

LYAfrina said...

tahniah dear,,
sy doakan agar semuanya selamat ..
take care yer

ana-kirana said...

wahhh tak tau pon peknen..
jaga diri :)

Izan Ishak said...

seronok kalau check dgn doktor yg sgt detail camtu... kita pun rasa selesa sgt kan kak...

kejap je dah 5 bulan ye kak...