Thursday, July 4, 2013

Sambutan berganda hari lahir

 Julai bulan berganda kerana sambutan hari lahir untuk kami tiga beranak. Fahim pada 1 Julai, Fayyadh pada 4 Julai dan saya pada 10 Julai. Jadi konotasinya mudah sambutan hari lahir diadakan serentak dan menjimatkan. Mama pun boleh tumpang sekaki walaupun sebelum ini memang tiada sambutan hari lahir, jadi bila anak-anak yg lahir dalam bulanyang sama boleh menumpang sekali.


 Dua orang kesayangan.Oppss tiga untuk kakak yang lahir pada Oktober.


Dhani Fahim 6 bulan

Semoga perjalanan menjaga, mengasuh dan mendidik anak dipermudahkan olehNYA sentiasa. Amin.


Fahim setahun 3 bulan
 Semoga mereka berjaya di dunia dan akhirat itu yg paling penting.


setahun lebih

 Membesar menjadi anak yang soleh, taat pada Allah dan ibu bapa, menghormati org tua.

Fayyadh 6 bulan
 Senyuman yang akan dibawa sehingga ke syurga. Elok didikan dan bekalan, eloklah peribadi mereka di kemudian hari.


Fayyadh 7 bulan
 Anak ibarat kain putih, ibu bapa yang bertanggungjawab menjadikannya berwarna apa. Moga kegembiraan hari ini, melihat senyuman dan gelak tawa akan membawa ketenangan di kemudian hari.


 Tiada yang lebih menggembirakan bg ibu bapa sekiranya anak suatu hari nanti membesar menjadi insan berguna dan taat pada agama.


Fayyadh 11 bulan
 Senyuman yang memberi kekuatan setiap hati ketika susah mahu pun senang. Hilang segala penat lelah melihat senyuman ini.

 Harapan dan doa buat anak-anak tersayang, semoga mereka kuat jati diri, kental jiwanya menempuh masa depan yang penuh pencarobanya. Kala ini hanya benteng sebagai bekalan untuk kemudian hari.


Buat anak-anak mama Dhani Fahim, Dahin Fayyadh juga Durrani Fatihin membesarlah menjadi insan yang sempurna rohani, jasmani dan emosinya. Agar kelak tidak dipersoalkan di akhirat mengenai tanggungjawab ibu mendidik anak-anak.Berikan kekuatan untuk menjadi ibu dan mama terbaik kepada kalian. Amin..Amin..



2 comments:

lili norlaili said...

insya-Allah ti, semoga anak-anak kita membesar sebagai anak yang luhur budinya, indah jasmaninya dan yg paling penting kukuh imannya...insya-Allah, merekalah penyambung warisan kita...

rynas said...

terima kasih Lili. Mudah-mudahan Amin..ya rabbal alamin...