Saturday, April 14, 2012

Sedapnya Tutti Frutti

 Saya baru saja menjadi penggemar Tutti Fruitti,  rasanya sejak sebelum mengandung hari tuh. Itu pun masa balik asgment dan ternampak Tutti Frutti di Setapak dan terus membelinya. Sekali makan...yummy...sangat sedap dan terus nak lagi dan lagi dan lagi.


 Macam-macam pilihan perisa ada vanila, coklat, strawberi dan pilihan untuk topping kalau nak buah-buahan, kacang, kismis, coco crunch, biskut campur saja mana yang berkenan di hati. Konsepnya ambil dan pilih sendiri...kemudian timbang. Walaupun agak mahal tapi sangat berbaloi sebab bila makan mesti akan teringat-ingat kesedapannya.




 Sebenarnya tutti frutti adalah 100% yogurt jd jgn bimbang sebab ianya sangat berkhasiat dan tidak menggemukkan. Cuma jgn makan secara melampau sudah. Bukan macam ice cream ya...kalau nak lagi berkhasiat tambahlah strawberi, kismis, kiwi, anggur.  Antara kebaikannya mampu meningkatkan tahap ketahanan imunisasi tubuh, mengelakkan dari kanser kolon dan mampu mengurangkan tahap tekanan darah. 

ini saya punya....biasanya saya suka vanila kemudian tambah buah-buahan dan kacang-kacang. Tapi sayang kat Bangi ni tak ada...hanya sesetengah tempat jer ada...kat Bangsar baru jer buka rasanya. Sebab itu saya  sanggup lepas habis asgment terus ke Bangsar layan Tutti Fruitti. Tapi sekali-sekala jer bila tekak rasa nak makan.


No comments: